Juleevangeliet for børn

Juleevangeliet for børn

Juleevangeliet for børn

Jul er en højtid, hvor vi fejrer, at Gud sendte sin søn Jesus til verden for at være vores frelser. Jesus blev født i en lille by, der hedder Betlehem, for omkring 2000 år siden. Hans mor hed Maria, og hans far hed Josef. De var meget fattige, og de kunne ikke finde et sted at bo, så de måtte sove i en stald, hvor dyrene var. Der lagde Maria Jesus i en krybbe, som er en slags kurv med hø, hvor dyrene spiser.

Hyrderne på marken

Den nat var der nogle hyrder, som passede deres får ude på marken. Pludselig så de en lysende engel, som sagde til dem: “Frygt ikke! Jeg har en god nyhed til jer. I dag er der født en konge i Davids by. Han er Kristus, Herren. I skal finde ham i en krybbe.” Så kom der mange flere engle, som sang: “Ære være Gud i det højeste og fred på jorden!”

Hyrderne skyndte sig hen til stalden og fandt Maria, Josef og Jesus. De blev meget glade og fortalte alle, hvad de havde set og hørt. Maria gemte alle disse ting i sit hjerte og tænkte over dem. Hyrderne gik tilbage til deres får og takkede Gud for det store mirakel.

Juleevangeliet fortalt af børn

Det var sådan, at julen begyndte. Hvert år mindes vi om den store gave, som Gud gav os i Jesus. Vi pynter vores hjem med lys, stjerner, gran og krybber. Vi synger sange om julen og læser juleevangeliet1. Vi giver hinanden gaver og spiser god mad sammen. Vi glæder os over, at Gud elsker os så meget, at han sendte sin søn til os. Det er julens budskab. 🎄

Juleevangeliet for børn

https://www.bibelselskabet.dk/juleevangeliet-born-med-bjarne-reuters-ord

Da Jesus blev født
Julen fortalt af børn

Søren Bruuns Jul

Søren Brun hører juleevangeliet fortalt af Thomas

Et klip fra det klassiske afsnit med Radiserne, hvor Søren Brun med hjælp fra Thomas finder ud af, hvad julen virkelig handler om.

Klippet ligger på hjemmesiden Forkyndelse.dk. Med dansk tale.

https://forkyndelse.dk/bibelhistorie/178-julenat/
Jesu fødsel
Juleevangeliet fra Lukas-evangeliet Læs hele juleevangeliet i den autoriserede version.
Gudstjeneste juleaften